Mali koraci kroz Čapljinu – veliki zalogaji znanja
Izvješće s terenske nastave: Posjet učenika šestih razreda tvornici keksa i vafla “ LASTA” u Čapljini
U srijedu, 21. svibnja 2025. godine, učenici tri šesta razreda Osnovne škole Vladimira Pavlovića iz Čapljine, u pratnji svojih razrednika, imali su priliku napustiti školske klupe i provesti dan na terenskoj nastavi u vlastitom gradu. Cilj izleta bio je jednostavan, ali važan – omogućiti djeci da izađu iz učionica, udahnu svježi zrak, druže se i nauče nešto više o gospodarstvu i povijesti svog kraja.
Glavno odredište bio je posjet lokalnoj tvornici vafla, “Lasta” u Čapljini, koja je kroz godine postala simbol domaće proizvodnje i predanosti kvaliteti. Učenici su s velikim zanimanjem pratili cijeli proces nastanka omiljene slastice – od sirovine do pakiranja. Mnogi su prvi put vidjeli kako izgleda industrijska proizvodnja, a posebno ih je oduševio miris svježe pečenih keksa i vafla koji se širio prostorijama tvornice. Uz stručno vodstvo djelatnika tvornice, kojem se i ovim putem zahvaljujemo, posebno tehnologu Danijeli Dragičević, koja nas je dočekala i srdačno ugostila, djeca su naučila kako se kombiniraju sastojci, koja se tehnologija koristi i na koji način se osigurava kvaliteta proizvoda. Osim tehničkog dijela, bilo je govora i o povijesti same tvornice, njezinom razvoju i značaju za lokalnu zajednicu. Učenici su imali priliku provesti vrijeme u prirodi, razmijeniti dojmove i jednostavno uživati u drukčijem obliku nastave. Posebno je važno istaknuti da ovakvi edukativni izleti imaju veliku vrijednost zato što djecu povezuju s lokalnom sredinom i njeguju osjećaj pripadnosti zajednici. Sam put do tvornice te šetnja kroz grad predstavljaju jedan oblik učenja. Hodajući ulicama svog grada, učenici su učili kako se primjereno ponašati u javnom prostoru, kako se ophoditi prema ljudima koje susreću, ali i prema prirodi koja ih okružuje. Takva iskustva potiču razvoj socijalne inteligencije, osjećaja odgovornosti, poštovanja i međusobnog uvažavanja. Uče se kako biti pažljiv suputnik, kako slušati, kako surađivati, dijeliti, pomagati i komunicirati s drugima – vještine koje su jednako važne kao i školsko gradivo. Djeca su otišla kući bogatija za jedno novo iskustvo, s osmijehom na licu i – naravno – vaflom u ruci.
Na kraju, učenici i učitelji iskreno zahvaljuju rukovodstvu tvornice vafla na srdačnom dočeku, gostoprimstvu i vremenu koje su izdvojili kako bi ovu posjetu učinili nezaboravnom. Ovakva otvorenost i spremnost na suradnju primjer su kako zajednica može biti uključena u obrazovni proces na pozitivan i poticajan način.
Terensku nastavu su osmislili i organizirali razrednici šestih razreda .